Koulutuspalvelut






" Oppimisen ilo, onnistumisen riemu ja motivoiva palaute     rakentavat myönteisesti lapsen itsetuntoa. Minäkäsitys       on merkittävä ihmisen psyykkisen eheyden ylläpitäjä ja                             pitkäaikaisen oppimisen tulos. "

                                                                                                                Kuinka luoda hyvä ilmapiiri,                                       vuorovaikutuskulttuuri ja 

                 psykologisesti turvallinen                                      oppimisympäristö koulussa.


                                                                        Ratkaisukeskeistä 

 hyvinvointipedagogiikkaa                      kouluun

                                                                    

Lasten  ja nuorten tunne- ja vuorovaikutustaidot 

Miten luoda luokkaan turvallinen ilmapiiri, jossa jokainen saa kokea olevansa merkityksellinen ja arvostettu? Aina missä on paljon ihmisiä, on myös erimielisyyksiä. Miten siis puuttua lasten ja nuorten väliseen kiusaamiseen ja konflikteihin? Mistä aikaa tunne- ja vuorovaikutustaitojen ohjaamiselle? Miten ohjata haastavaa ryhmää kohti yhteisöllisyyttä ja hyvää tekevää yhdessäoloa? 

Ratkaisukeskeinen hyvinvointipedagogiikka on kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin kasvattamista ja ohjaamista. Ratkaisukeskeinen ajattelu auttaa löytämään keinot positiiviseen muutokseen. Hyvinvointipedagogiikka pohjautuu positiivisen psykologian teoriaan ja tutkimustuloksiin. Itsetuntemuksen, myönteisen ajattelun, voimavarojen ja vahvuuksien tiedostaminen edistävät oppimista ja elämäntyytyväisyyttä. Hyvinvointipedagogiikassa muutos ei ole vaatimista ja ongelmakeskeistä, vaan ilon löytämistä ja tavoitteiden asettamista!

Koulumaailmassa muutokset ovat arkipäivää ja usein ne tuntuvat vaatimuksilta, joihin ei ole voimavaroja ja tietotaitoja. Koronan tuomat huolet ja pelot ovat varmasti lisänneet oppilaidenkin levottomuutta ja käyttäytymisen säätelyn ongelmia. Kouluyhteisön työntekijöiden on pitänyt sopeutua säädöksiin ja suosituksiin oman ja toisten terveyden ja turvallisuuden vuoksi. Psykologinen turvallisuuden tunne on heikentynyt ja hyvinvointi sitä myötä. 

Kiusaaminen on ilmiö, joka löytyy valitettavan usein lasten ja nuorten oireilun ja kriisiytyneen koulunkäynnin taustalta. Usein kiusaamisasia on jäänyt liian vähälle huomiolle eikä turvallisuudentunnetta, luottamusta itseen ja omaan henkiseen ja fyysiseen koskemattomuuteen ole päässyt syntymään. Koulutuksessa käydään läpi keinoja turvallisen ja kiusaamisvapaan koulun rakentamiseen, lempeän jämäkkään ei-toivottun käyttäytymisen kitkemiseen sekä hyvinvointia lisäävien yhdessäolon muotojen rakentamiseen.

NYT, olisi oikea aika tehdä yhdessä muutoksia paremman koulun ja työpaikan puolesta. 

Olen kehitellyt arkeen avuksi opettajille opettajan työkalupakin, mikä sisältää Hyvikset- 100 hyvää tekoa taulun, Onnistumisen oksat - puun, kiitollisuuspurkin ja monia muita tuotteita tulossa kannustavaan ja opiskeluun motivoivaa tuotetta. Näiden opetusvälineiden avulla on helppo edistää lasten - ja nuorten hyvinvointia koulussa. Materiaalin avulla ennalta ehkäistään syrjäytymistä ja kiusaamista. Positiiviset tunteet lisääntyvät, sitoutuminen vahvistuu, hyvien ihmissuhteiden kautta kehittyvät luottamus ja kunnioitus. Merkityksellisyyden kokemukset ja arvostuksen tunne lisääntyvät. Suoriutuminen paranee!

Hyvikset-  materiaalin kautta saatte lisää iloa luokkanne arkeen!

                            Arjen avuksi!

                          Kaikkien iloksi!

                   Jokaisen käytettäväksi!


Kiitollisuuspurkki
Kiitollisuuspurkki
100 hyvää tekoa
100 hyvää tekoa



Onnistumisten puu
Onnistumisten puu
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita